miercuri, 22 februarie 2017

Ce este un marketplace ?

Un marketplace online este un site e-commerce unde diferite companii pot lista produsele proprii contra unui comision. Fie ca aveti un site propriu sau nu puteți vinde online pe platforma marketplace. Este un canal foarte bun de a ajunge in fata unei multimi de vizitatori interesate sa cumpere produsul pe care il ai de vanzare. Retailerii isi sporesc vizibilitatea in online si inregistreaza volume de vanzari mai mari chiar si cu 60% la un an de la integrarea cu acestea. Publicul este masiv, sunt printre site-urile cu cea mai rapidă creștere din lume. Platești comision doar atunci cand vinzi.

Practic este un mall online ce oferă cumpărătorului o multitudine de produse si servicii, unde poate compara pretul pentru un produs la mai multi comercianți.

Evolutia pozitivă a fost determinata de cresterea numarului comerciantilor online care inteleg avantajele oferite de listarea pe marketplace-uri, atat in termeni de crestere a vanzarilor, cat si in privinta efortului minim de administrare.

De exemplu, Amazon și eMAG sunt două marketplace-uri foarte cunoscute în România. Cumpărătorul online trebuie să știe că o mare parte din produsele listate pe aceste site-uri aparțin altor magazine online sau offline. Comanda este preluată de marketplace, dar produsul este livrat de magazinul partener.

Magazinele online care se listeaza pe marketplace-uri isi cresc substantial afacerile inca din primul an. Aceste platforme au deschis noi oportunitati pentru retailerii din e-commerce-ul autohton si au ajuns sa sa reprezinte una dintre nisele cu cea mai mare rata de dezvoltare din Romania ultimilor ani, arata Teamshare. Este și mai avantajos dacă nu ai un magazin online propriu, nu ești nevoit sa mai faci unul și reduci costurile (noi oferim 6 luni gratuit pentru comercianții ce nu au propriul magazin online)

Numarul magazinelor online care se listeaza pe marketplace-uri creste constant pentru ca aceste canale de vanzari permit listarea facila a portofoliului de produse, a ofertelor, receptionarea comenzilor si transmiterea inapoi a facturilor asociate. In plus, retailerii au acces la o configurare simpla, care asigura control total asupra produselor listate, atat pentru imagini, descrieri, proprietati, cat si pentru stocuri, preturi de lista, promotii si oferte.

Printre beneficiile oferite de listarea pe marketplace-uri se numara si scaderea costului de vanzare, efortul minim de administrare, costurile operationale reduse, dar si activarea rapida, care asigura diminuarea componentei time-to-market.

Integrarea unui magazin cu o platforma de tip marketplace se poate face in cel mult cateva saptamani, in functie de cerintele de documentare a produselor impuse canalul de vanzari ales. Interconectarea tehnica a magazinului cu un marketplace se face intr-un timp mult mai redus, de doar 3 zile. Insa, conform expertilor Teamshare, optimizarea trebuie facuta continuu, pentru ca marketplace-urile evolueaza si isi schimba constant structura interfetei de conectare.

Un marketplace (sau piata e-commerce) este un tip de site de e-commerce în care produsele sau serviciile sunt furnizate de către mai multe părți terțe, în timp ce tranzacțiile sunt procesate de către operatorul pieței. Poate fi descris ca un "portal simplu și convenabil" pentru a eficientiza procesul de vanzare.

Vânzătorul trebuie în primul rând să se concentreze pe aprovizionare, inventarul produselor listate la vanzare, gestionarea comenzilor și de asistență pentru clienți. Marketplace-ul are grija de infrastructura, de procesare a plăților, de gestionare a fraudei și a riscurilor etc.

Într-o piață online, tranzacțiile sunt procesate de către operatorul pieței și apoi livrate și îndeplinite de către comercianții cu amănuntul sau angrosiști ​​participanti. Aceste tipuri de site-uri permit utilizatorilor să se înregistreze și să vândă un număr mare de articole pentru un comision "post-vânzare". În general, pentru că marketplace-ul are o gamă largă de furnizori, iar disponibilitatea este mai mare decât în ​​magazinele de vânzare cu amănuntul on-line specifice anumitor furnizori, prețurile pot fi, de asemenea, mai competitive. 

Aceste platforme sunt exemple de soluții eficiente care să facă înființarea unui magazin online usor, permitand persoanelor fizice și întreprinderilor mici, sa-și lanseze magazine online cu costuri minime fară să consume resurse si investiții mari cu promisiunea unor rezultate foarte bune ce apar rapid in comparatie cu lansarea unui magazin online propriu. Din 2014 încoace, marketplace-urile sunt abundente, deoarece sunt căutate de clientii finali. Unele au o gamă largă de produse de interes general, care satisfac aproape toate nevoile consumatorilor. Oamenii au tendința de a se conecta la marketplace, care sunt organizate și produsele sunt mult mai accesibile pentru ei.

AG Marketplace se va lansa in luna aprilie 2017 și va avea cele mai mici costuri din domeniu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu